Uredba o organizovanju rada poslodavaca za vreme vanrednog stanja

Vlada Republike donela je Uredbu o organizovanju rada poslodavaca za vreme vanrednog stanja u “Službenom glasniku RS”, br. 31/2020 od 16.3.2020. godine, kada je i stupila na snagu.

Ovom uredbom će se uređivati poseban način i organizacija rada poslodavaca na teritoriji Republike Srbije za vreme vanrednog stanja.

Za vreme vanrednog stanja poslodavac je dužan da omogući zaposlenima obavljanje poslova van prostorija poslodavca (rad na daljinu i rad od kuće), na svim radnim mestima na kojima je moguće organizovati takav rad.

Poslodavac čija je priroda delatnosti takva da nije moguće organizovati rad van prostorija poslodavca, neophodno je da svoje poslovanje uskladi sa uslovima vanrednog stanja i to:

– da, ukoliko je to moguće i ne iziskuje dodatna sredstva, organizuje rad u smenama, kako bi što manji broj zaposlenih i svih drugih radno angažovanih lica rad obavljao istovremeno u jednoj prostoriji,

– omogući održavanje svih poslovnih sastanaka elektronskim, odnosno drugim odgovarajućim putem (video link, video poziv i dr.),

– odloži službena putovanja u zemlji i inostranstvu, u skladu sa odlukom nadležnog organa o zabrani, odnosno privremenom ograničenju ulaska i kretanja.

Poslodavac je dužan da obezbedi sve opšte, posebne i vanredne mere koje se odnose na higijensku sigurnost objekata i lica u skladu sa Zakonom o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti. Za zaposlene i radno angažovane, koji su u neposrednom kontaktu sa strankama ili dele radni prostor sa više lica, potrebno je obezbediti dovoljne količine zaštitne opreme u skladu sa posebnim propisima.

Uredbu možete preuzeti ovde:
Uredba o organizovanju rada poslodavaca za vreme vanrednog stanja

Pored navedene uredbe vezane za organizovanje rada poslodavaca možete preuzeti i sledeće propise:
Uredba o merama za vreme vanrednog stanja
Naredba o ograničenju i zabrani kretanja lica na teritoriji Republike Srbije

Vladan Mitrović, spec. struk. inž. znr.